نشست دوستانه اعضای بسیج دانشجویی با مدیران گروه بهمن | گروه بهمن

نشست دوستانه اعضای بسیج دانشجویی با مدیران گروه بهمن

  • تاريخ انتشار : جمعه 17 اسفند 1397
نشست دوستانه اعضای بسیج دانشجویی با مدیران گروه بهمن

به گزارش سرعت پرس، دانشجویان عضو بسیج از دانشگاه‌های مطرحی چون تهران، علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه نصیر به سرپرستی قرارگاه شهید احمدی روشن در این جلسه حضور داشتند تا ضمن پرسش سوالات خود از مدیران گروه بهمن، به تقویت رابطه دانشگاه و صنعت کمک کنند. در ابتدای این جلسه مهندس پورابراهیم، قائم مقام شرکت بهمن موتور با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی موتور محرک صنایع مختلف است، گفت:تحریم‌های اعمال شده نه تنها ما بلکه تمام صنعت خودروسازی را دچار مشکل کرده است. این مشکلات سبب شده تا در دوران رکود به وجود آمده بیش از پیش کار داخلی‌سازی محصولات را پیش ببریم. ایران غنی از منابع انسانی و طبیعی است و با استفاده از همین منابع می‌توان از شرایط سخت تحریم گذر کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود حفظ کیفیت و بالابردن آن را راهبرد اصلی گروه بهمن معرفی و تاکید کرد: باوجود اینکه بسیاری از استانداردها از انتهای سال ۹۸ برای خودروها اجباری می‌شود اما در گروه بهمن پیروی از این استانداردها خیلی زودتر آغاز شده. برای مثال پیشرانه وانت مزدا از استاندارد یورو ۵ برخوردار است.
پورابراهیم در انتهای صحبت‌های خود درباره وضعیت خودروهای پیش فروش شده صحبت کرد، وی گفت:ما تمامی خودروهایی را که با قیمت قطعی پیش فروش کردیم، با همان قیمت مندرج در قرارداد به خریداران تحویل دادیم، حتی متحمل ضرر هم شدیم. اما در قراردادهایی که بعد از آغاز نوسانات بازار ثبت کردیم بندی وجود دارد که به موجب آن، قیمت خودرو به روز محاسبه می‌شود. همچنین تحریم را هم جزو بند فورس‌ماژور قرار دادیم، چراکه یک بار در دوره تحریم‌های قبلی و به خاطر عدم ثبت آن در قرارداد، متحمل ضرر سنگینی شدیم.
در ادامه مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن، در پاسخ به ابهامات درباره نگه‌داری قطعات منفصله خودرو به دانشجویان گفت:در ابعاد تیراژ بالا، شما نمی‌توانید قطعات منفصله خودرو (CKD) را برای طولانی مدت انبار کنید. چراکه حجم زیادی را اشغال می‌کند و علاوه بر آن شما باید سرمایه عظیمی برای این کار داشته باشید که حتی در توان خودروسازهای بزرگ نیست. سود اقتصادی زمانی است که شما بتوانید از قطعه به موقع استفاده کنید، در غیر این صورت هزینه تولید بالا می‌رود. بهمن موتور برای ایفای تعهدات مجبور شد بخشی از قطعات را با دلار نیمایی که سه برابر دلار دولتی بود وارد کند و خودرو مشتریان را تحویل دهد. در صورت‌های مالی بهمن موتور میزان ضرر این اتفاق اعلام شده که قابل دسترس است.
در انتهای جلسه دانشجویان از خط تولید بازدید کردند و مهندس علیزاده، مدیر مونتاژ شرکت بهمن موتور، روند تولید خودرو را شرح دادند.

تصاویر بیشتر...