خودرو و قطعات
صنعت خودروي كشور بهعنوان يكي از صنايع مادر و پيشرو در كشور و پيشبرنده ساير صنايع، با شتاب قابل ملاحظهای در حال پيشرفت و تحول ميباشد لذا تداوم حضور موفق در اين صنعت بهعنوان خودروساز، نياز به اتخاذ تدابيري ویژه دارد.
تغييرات شديد در نيازهاي مشتريان، تنوعطلبي مشتريان، افزايش تقاضا، آزادسازي واردات خودرو و قوانين و مقررات زيست محيطي دولت از جمله چالشهاي پيش روي خودرو سازان داخلي مطرح ميباشند. مقابله با اين چالشها و كسب سود در اين بازار، خودرو سازان را بر آن داشته است تا سطح رقابتي خود را چه در خصوص كميت توليد و تنوع محصولات و چه در خصوص كيفيت توليد، ارتقاء بخشند.
مهمترین فضایی که گروه بهمن در آن فضا دارای مزیت و توانمندی می باشد، فضای خودرو و قطعات می باشد؛ بر این اساس اهداف و استراتژیهای گروه بهمن با محوریت صنعت خودرو و قطعات تهیه و تدوین گردیده است. از جمله این اهداف میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز خصوصی و قطب سوم صنعت خودروسازی کشور
تولید 120000 دستگاه انواع خودروهای سواری ، کار و تجاری
دستیابی به اهداف فوق با بکارگیری استراتژی های جدیدی همچون تولید انبوه و توسعه بازار ضمن حفظ استراتژیهای تنوع و تمایز در توسعه محصولات خاص محقق میگردد. در این راستا گروه بهمن به دنبال توسعه محصولات خود در سه بخش خودروهای سواری ، تجاری سبک و سنگین میباشد. در حال حاضر سبد خودرویی گروه بهمن شامل خودروهای سواری ، وانت ، تجاری باری و تجاری مسافری میباشد. همچنین علاوه بر شرکتهای اصلی تولید کننده خودرو(بهمن موتور و بهمن دیزل) در زنجیره ارزش خودرویی گروه بهمن شرکتهای قطعهساز ، لیزینگ ، ارائه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری و همچنین سازمان فروش و خدمات پس از فروش به عنوان تامین کننده حضور دارند.