صنعت خودروي كشور بهعنوان يكي از صنايع مادر و پيشرو در كشور و پيشبرنده ساير صنايع، با شتاب قابل ملاحظهای در حال پيشرفت و تحول ميباشد لذا تداوم حضور موفق در اين صنعت بهعنوان خودروساز، نياز به اتخاذ تدابيري ویژه دارد.تغييرات شديد در نيازهاي مشتريان، تنوعطلبي مشتريان، افزايش تقاضا، آزادسازي واردات خودرو و قوانين و مقررات زيست محيطي دولت از جمله چالشهاي پيش روي خودرو سازان داخلي مطرح ميباشند. مقابله با اين چالشها و كسب سود در اين بازار، خودرو سازان را بر آن داشته است تا سطح رقابتي خود را چه در خصوص كميت توليد و تنوع محصولات و چه در خصوص كيفيت توليد، ارتقاء بخشند. مهمترین فضایی که گروه بهمن در آن فضا دارای مزیت و توانمندی می باشد، فضای خودرو و قطعات می باشد؛ بر این اساس اهداف و استراتژیهای گروه بهمن با محوریت صنعت خودرو و قطعات تهیه و تدوین گردیده است. از جمله این اهداف میتوان به موارد ذیل اشاره نمود: تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز خصوصی و قطب سوم صنعت خودروسازی کشور تولید ۱۲۰۰۰۰ دستگاه انواع خودروهای سواری، کار و تجاری دستیابی به اهداف فوق با بکارگیری استراتژی های جدیدی همچون تولید انبوه و توسعه بازار ضمن حفظ استراتژیهای تنوع و تمایز در توسعه محصولات خاص محقق میگردد. در این راستا گروه بهمن به دنبال توسعه محصولات خود در سه بخش خودروهای سواری، تجاری سبک و سنگین میباشد. در حال حاضر سبد خودرویی گروه بهمن شامل خودروهای سواری، وانت، تجاری باری و تجاری مسافری میباشد. همچنین علاوه بر شرکتهای اصلی تولید کننده خودرو (بهمن موتور و بهمن دیزل) در زنجیره ارزش خودرویی گروه بهمن شرکتهای قطعهساز، لیزینگ، ارائه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری و همچنین سازمان فروش و خدمات پس از فروش به عنوان تامین کننده حضور دارند.